OSLO

Nej nu får jag fan skärpa mig! Gjorde ett försök till att fortsätta blogga för några månader sen, men det ville sig inte alls. Kan ju i alla fall säga att det har hänt en hel del sedan dess. 4 månaders arbete i Oslo ligger bakom mig, och jag har minst lika många kvar. Anledningen till att jag nu hade tänkt ta upp bloggandet är framförallt att jag vill minnas allt roligt jag gör. Så det är alltså främst för min egen skull, men även för mina vänners skull som kanske vill veta vad jag har för mig om dagarna då vi inte längre kan höras varje dag.

Ja, som sagt så har jag alltså befunnit mig i Oslo ett par månader. Allt bestämdes väldigt snabbt, jag och Sara, lillasyster, drog över dit i två dagar för att gå på lägenhetsvisningar och mest kolla läget. Vi trivdes båda två otroligt bra och bestämde oss snabbt för en helt nyrenoverad 2a. "Den SKA vi ha!!". Så efter många terror-samtal till den norsktalande mäklaren fick vi den. En vecka senare parkerade vi på gatan utanför med världens tattarlass i bagaeluckan samt två sängar på taket. Oj vad vilsa vi var! En dag senare kom vår då okända roomie, Lisa, som senare visade sig vara världens bästa Lisa från Gällivare. Att det även bor ett helt gäng svenskar i vår ålder i samma hus har väl inte direkt gjort saken värre.

Allt som allt så har jag haft de bästa månaderna i hela mitt liv i Oslo. Bästa beslutet någonsin! Aldrig hade jag trott att jag skulle få så fina vänner där borta, vänner som förhoppningsvis kommer finnas kvar livet ut.

Så ja, numer kanske inte bloggen kommer att vara särskilt "fashionfashion", utan handla mer om mitt liv. Sounds good?
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback